Wednesday, December 8, 2010

Mutiara kata 1



Mutiara kata adalah suatu keindahan bahasa yg dapat memberi pedoman  kepada mereka yg menghayati.Keindahan kata-kata itu turut  memberi  motivasi dan inspirasi bagi mereka yg menjiwai. Renungilah
mutiara kata-kata ini,agar dapat manfaat darinya...

Hiasilah kehidupan ini dengan gurau senda kerana ia melambangkan kehidupan yang harmoni.

Jangan jadikan diri anda ibarat sekumpulan tisu-tisu kerana tugasnya adalah untuk mengesat benda -benda yang kotor

Satu ciuman yang mesra adalah satu ciuman yang tidak  membawa apa apa makna kerana  disebaliknya ia akan membawa  kemudaratan,tetapi satu ciman yang pantas ia nya menyingkap  seribu makna yang tersirat disebalik yang tersurat......"

Say what you want to say when you have the time, tomorrow   maybe one day late.  Our deepest regrets are words unsaid and things undone.

KEBAJIKAN ITU LEBIH BAIK DARI WAKTU

Wanita itu sendiri adalah rahsia

Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya, akal  mengatatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya, dan hati   mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya.

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia  bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.
 
Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah, menyediakan waktu tertawa kerana tertawa  itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu  pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu  pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan  membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat  kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa.

Penglihatan itu sebagai panah iblis yang berbisa, maka  siapa yang mengelakkannya kerana takut padaKu, maka Aku akan  menggantikannya dengan iman yang dirasakan manisnya dalam hati...

SAHABAT YANG BAIK ADALAH  ORANG YANG BERCAKAP BENAR,
DAN BUKANNYA HANYA MEMBENARKAN KATA-KATA.

pandangan mata slalu menipu..
pandangan akal slalu tersalah..
pandangan nafsu slalu melulu..
pandangan hati itu yg hakiki.. 

"Wanita yang cantik tanpa peribadi yang mulia ,umpama kaca mata  yang bersinar-bersinar, tetapi tidak melihat apa-apa"

"Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan.Teruskan perjuangan kita  walaupun  terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup"

"Hidup umpama aiskrim.Nikmatilah ia sebelum cair"  

JIKA ANDA BERSAHABAT BERSIAPLAH UNTUK BERKORBAN  DEMI SAHABAT ANDA TERSEBUT, JIKA ANDA BERMUSUHAN DENGAN SAHABAT ANDA BERSIAPLAH UNTUK MENGALAH  DEMI   PERSAHABATAN KALIAN.
 
Tanda Orang Bijaksana Ialah Hatinya Selalu Berniat Suci;
Lidahnya Selalu Basah Dengan Zikrullah; Matanya Menangis Kerana
Penyesalan (Terhadap Dosa); Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi Dan
Mengutamakan Akhirat Berbanding Dunia.
 
" USAH  DITURUTI  REAKSI  EMOSI, LANTARAN IMPLIKASI TAK SERASI DENGAN APA YANG DIIMAGINASI "

ikuti mutiara kata 2.....

No comments:

Post a Comment